Inhoudsopgave
De kans is groot dat het aantal abonnementen dat je hebt lopen, onderschat. Dit blijkt uit een interessant onderzoek van het Nibud (Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting). In dit onderzoek kwam naar voren dat 91 procent van de Nederlandse huishoudens, het aantal abonnementen die zij hebben lopen, onderschatten. Het aanbod qua soorten abonnementen vliegen tegenwoordig dan ook om je oren. Binnen de retailbranche is dit verdienmodel echt een opvallende trend. Voor veel consumenten zijn lidmaatschappen interessant, omdat je hiermee toegang krijgt tot verschillende producten en diensten naar jouw wens. Daarentegen kan het door het grote aanbod ook zo zijn dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien.
Abonnementen opzeggen
Het is slim om af en toe eens kritisch te kijken naar je maandelijkse uitgaven. Je gaat zien dat al de lidmaatschappen die je hebt lopen, samen een grote kostenpost vormen. Je zult dan ook niet van al je abonnementen optimaal gebruik maken. Tijd om op te zeggen dus! Je zult echter merken dat wanneer je je abonnement(en) wil opzeggen, dit helaas niet altijd zo gemakkelijk gaat zoals je zou willen. Veel voorkomende problemen zijn: een lastig te bereiken klantenservice, waardoor je in een lange telefonische wachtrij terecht komt. Wanneer je op een gegeven moment een medewerker hebt weten te bereiken, probeert hij of zij je om te praten om het lidmaatschap te behouden. Allemaal zaken die stiekem een hoop tijd en geld kosten. Daarbij is het gewoon gedoe waar je helemaal niet op zit te wachten. Met de opzegservice van Xpendy kan dit allemaal gelukkig een stuk eenvoudiger. Deze opzegservice is opgezet om de consument te helpen in zijn of haar opzegging proces, met als doel de consument de ontzorgen zodat hij of zij zich weer kan bezighouden met de dingen die écht belangrijk zijn.
Opzeggen via Xpendy
Vooral loterijen staan erom bekend dat het erg lastig is om zelf een opzegging uit te voeren. Het bereiken van de klantenservice kan al erg moeilijk zijn of je ontvangt nog een lange tijd ongewenste reclame, terwijl de annulering al heeft plaatsgevonden. BankGiro Loterij opzeggen? Via Xpendy heb je dit binnen een aantal kliks geregeld. Hoe gaat Xpendy dan in zijn werk? Op de website selecteer je de service die je wil opzeggen. Hierna beland je op de desbetreffende opzegpagina, waar je je NAW-gegevens (naam, adres en woonplaats) en eventueel andere relevante informatie voor het lidmaatschap moet invullen. Op basis van deze gegevens, wordt er automatisch een opzegbrief gegenereerd. Xpendy verzendt alle opzegbrieven aangetekend, waardoor je gegarandeerd bent van een succesvolle opzegging. Bedrijven zijn namelijk verplicht om aangetekende opzegbrieven in behandeling te nemen. Abonnementen opzeggen zonder enig gedoe? Je hebt ook de mogelijkheid om meerdere abonnementen tegelijkertijd op te zeggen. Er zijn verschillende situaties waarin het opzeggen van lidmaatschappen erg lastig zijn. Denk hierbij aan een verhuizing, emigratie, of in het geval van het overlijden van een naaste. Aangezien dit situaties zijn die een hoop stress met zich mee brengen, draagt Xpendy graag een steentje bij door het verlichten van het opzegging proces. Door Xpendy was opzeggen nog nooit zo eenvoudig!