Inhoudsopgave
Je linkbuilding uitbesteden; Anno 2019 gebeurt dit nog steeds ontzettend vaak. Google vind de kwaliteit van externe links nog een van de belangrijkste SEO-factoren. Hieronder lees je waarom Google linkbuilding nog steeds heel belangrijk vindt en waar je op moet letten bij het uitbesteden van je linkbuilding.
Linkbuilding bepaalt (mede) of je website wel gevonden wordt
Linkbuilding is anno 2019 dus een belangrijke factor. Het is welke afhankelijk van de kwaliteit van de websites. Zo moeten websites een hoge autoriteitsscore hebben. Met programma’s als Semrush en Ahrefs controleer je wat de ‘domain autority’ en ‘page autority’ is. Linkbuildingactiviteiten moeten niet excessief worden uitgevoerd. Google waardeert een natuurlijke plaatsing van linkjes. Let hier dus goed op!
Waar moet je op letten bij het uitbesteden van je linkbuildingactiviteiten?
Controleer altijd de kwaliteit van de websites bij het uitbesteden. Op welke websites komen je linkjes terecht? Controleer hierbij op de kwaliteit van de pagina’s. Met programma’s als MOZ, Semrush en Ahrefs krijg je een inschatting hoeveel bezoekers er maandelijks op de website zitten.
Bedenk verder goed of de website wel relevant is aan je core business. Het linkje moet echt van toegevoegde waarde zijn voor de lezer. Een bedrijf die koffieapparaten verkoopt past dus niet bij een website van tuinmeubelen.
Ook heb je te maken met ‘followlinks’ en ‘nofollowlinks’. ‘no followlinks’ stel je in als je als beheerder zijnde geen waarde van je website wil doorgeven. Je kan hierbij de ‘no follow’ doorgeven door dit in de html te plaatsen.
Tot slot is het aan te raden om te controleren of alle linkjes geplaatst zijn. Middels een online portal zou je toegang moeten krijgen tot alle linkjes die geplaatst zijn. In de portal kan je controleren of de linkjes online staan.
Kortom, linkbuilding is anno 2019 nog steeds belangrijk. Het is dan ook zeker aan te raden om het aan een goede partij uit te besteden, zodat je onder aan de streep rendement behaalt!